Лукави трикови: Како трговците не тераат да трошиме повеќе

1096 Views Февруари 13, 2017 Беспарица Камелија Делија

Во денешно време потрошувачите будно ги следат цела војска маркетинг експерти кои ги анализираат нивните навики за купување за да би развиле лукави и софистицирани техники за продажба.

“Брајт сајд“ направи список на најмудрите замки на луѓето од продажба:

1.Реклами кои создаваат погрешен впечаток
За да покажат колку производите им се свежи и да ги направат сочни и примамливи на фотографите ги прскаат со вода. Оваа техника успешно ја користат и продавачите на овошје и зеленчук.

2.Антирекламни слогани
“Жал ми е, но ова неможеме да Ви го продадеме“ е пораката која се чита меѓу редови на некои од слоганите на Фолксваген. Дали таквиот пристап некој спречи да го купи нивниот автомобил? Напротив: поголемо внимание значи поголема продажба!

3.Преценување
На овој трик наседнува скоро секој, а еве како функционира: прво се прикажува најскапиот производ, а оној со најниска цена на крај. Иако делува многу поповолно во однос на останатите, неговата цена сепак е претерано висока.Таквата тактика успешно се користи во рестораните.

Минерална вода од ист произвдител има различна цена во супермаркет, во кафуле, на железничка станица и во ресторан. Луѓето сакаат да веруваат на рестораните кога е во прашање квалитет, па цените се за два до три пати повисоки.

4.Цена мамец
Скапотијата е релативна. Мамец цената функционира така што цена на други производи споредени до нејзе, делува поволно, наведувајќи го потрошувачот да донесе “вистинска“ одлука.

5.Лажни попусти
Во продавниците често можеме да видиме етикети со прецртани стари и ставени нови цени. Мал е бројот на оние кои согледуваат дека ваквите попусти се лажни. Продавниците едноставно ја надувуваат старата цена за 20%, надевајќи се дека никој не ја запаметил оргиналната цена.

6.Намалување на пакувањата
Производителите на познати брендови и супермаркети често се служат со овој трик за да обезбедат стабилен профит без подигање на цената.

7.Гринов ефект
Првиот потполно затворен трговски центар го проектирал архитектот од австриско потекло Виктор Грин. Пред него, шопинг центрите се состоеле од одвоени едноспратни згради, меѓусебно поврзани со премини.

Архитектот споил неколку продавници под еден покрив, создавајќи супермаркет во вид на лавиринт. Концептот на Грин подразбира потполно заштитен свет во кој секогаш е топло, кој е добро осветлен и удобен.

Тоа е место без прозорци и часовници. Денеска сите трговски центри се направени на овој начин. Во такво окружување луѓето влегуваат во ситуација на дезориентираност и благ транс, забораваат зошто всушност дошле. Како последица на тоа сме склони на импулсивно купување.

8.Голема количка
Кога купувачите користат количка, а не корпа, склони се да потрошат за 40% повеќе пари. Персоналот во супермаркетите намерно ги поставува основните намирници како што се леб и млеко на што поодалечено место. На тој начин можат да бидат сигурни дека потрошувачите по пат ќе стават уште некој производ во корпата кој не им е баш потребен.

9.Антропоморфизам
Станува збор за нашата склоност да вложуваме во предмети и суштества со човечки особини. Тука спаѓа расправањето со компјутерите ако не оди работата како што треба, удирање на авомобилот и разговарање со животни како да се луѓе.

Анимираните филмови како што се “Карс“ и “Минионс“ се типичен пример за антропоморфизам. Кога компаниите користат маскоти во облик на животни во рамки на својата промоција на брендот или дизајнот на амбалажата, потрошувачите развиваат симпатија кон тој лик, а со самото тоа и кон производот.

Антропоморфизамот ја засилува довербата кај потрошувачите во компанијата и нејзините производи, по што доаѓа до зголемување на продажбата.

10.Лукаво распределување на производите
Во секој супермаркет, горните полици се резервирани за помалку познати брендови. На средните полици се популарните, често рекламирани брендови, додека на најниските полици се наоѓаат производите на непознати компании и производи за деца. Изнајмувањето на “златни полици“ скапо ја чини компанијата, што секао влијае на цената на нивните производи.

При објавување на материјали од порталот emagazin.mk во друг медиум, задолжително поставете активен линк кон страницата од која е преземен текстот.

Коментари

Тагови

За Авторот

Камелија Делија

Камелија Делија новинар кој ги запазува сите новинарски стандарди.Обожава вино, а и да се чекира!

Најчитани вести