Грчкиот весник „Катимерини” објави дека името „Македонија” се појавува во различни форми во брендовите на 182 грчки бизниси во сите сектори, а од нив 39 во секторот за храна и во земјоделскиот сектор, додека над 4.000 бизниси го користат терминот за опишување на еден или повеќе од нивните производи.
Ратификацијата на Договорот од Преспа меѓу Атина и Скопје ги покрена прашањата за тоа што ќе се случува во иднина со овие производи и бизниси, пишува весникот.
Најголема загриженост кај грчките бизнисмени предизвикува фактот дека компаниите во Македонија исто така ќе имаат право да го користат тоа име, па тие повикуваат на конструктивен дијалог и согласност за неопходните регулации.
Клучните детали од ова прашање не се доволно јасни, па, како што пишува весникот, експертите ги советуваат грчките бизнисмени да ги осигураат и заштитат правата на своите логоа и имиња, во согласност со постојните европски и меѓународни процедури. Трговските комори во северна Грција веќе почнаа да преземаат дејства, нудејќи правни совети и помош.
Договорот, сепак, нема да влијае на производи со заштитени потекло (POP) или географски показатели (PGE), со оглед дека нивните имиња не можат да се оспорат, бидејќи се утврдени преку одредбите, условите и одлуките на Европската унија.
„Договорот од Преспа содржи една клучна одредба за трговските имиња и што се однесува до трговските марки и имиња на брендови: „двете страни се согласуваат да ги поддржат и охрабрат своите деловни заедници на дијалог во кој ќе бараат и ќе постигнат взаемно прифатливи решенија за прашањата што произлегуваат од трговските имиња и сите релевантни прашања на билатерално и меѓународно ниво“”, пишува Катимерини.
Договорот, исто така предвидува формирање меѓународен тим на експерти во текот на годината кој ќе има претставници на двете држави и ќе има рок од три години, до 2022 година, за да ја заврши својата работа. Оваа одредба можеби значи дека многу прашања за името и заштитен знак ќе бидат адресирани од самиот почеток, пишува весникот.
Дури и во тој случај, правни експерти за Катимерини изјавиле дека компаниите кои ги заштитиле нивните брендови и трговски имиња ќе бидат во многу подобра позиција, без оглед на конечните одлуки на меѓународниот тим на експерти.