еМагазин
Image default
Бизнис

Западен Балкан губи 16% од растот на БДП поради малата вклученост на жените во бизнисот

Само пет отсто од бизнисите во земјава се основани од жени, а само 12 проценти од компаниите ги водат жени. Западен Балкан губи 16 отсто од растот на БДП поради малата вклученост на жените во бизнисот и затоа е неопходно нивна поголема инклузија во економијата.

Ова го истакна министерката за финансии Нина Ангеловска на денешниот прв мастер клас на тема „Патеката до инклузивна дигитална економија: како да изградите успешен е-бизнис за жени претприемачи” што денеска и утре се одржува во Скопје, во организација на Министерството за финансии, UNCTAD – United Nations Conference on Trade and Development и Асоцијацијата за е-трговија.

Ангеловска која е една од седумте жени во светот што UNCTAD ги прогласи за амбасадори на дигитална технологија, порача дека жените треба да се охрабрат повеќе да се вклучат бизнисот и особено во е-во трговијата.

Нивното невклучување значи загуба за економиите, оцени министерката, посочувајќи дека првиот мастер клас на UNCTAD на оваа тема чиј домаќин е Скопје, треба да придонесе да се промовираат успешните приказни на жените во бизнисот и да се охрабрат други, зашто можностите и предизиците се големи. Ангеловски во тој контекст цитираше изјава на Џек Ма, основачот на најголемата платформа за е-трговија „Алибаба”, дека „денес не се работи за борба на мускули туку борба на мозоци“.

Прашањето за поголема инклузија на жените во бизнисот, според неа, треба да се стави и високо во агендите на економските политики.

Програмскиот менаџер на UNCTAD за е-трговија на жение, Кендас Нкот Бисек, кажа дека користа од оваа иницијатива не е само постигнување родова еднаквост, туку и успешно вклучување на жените во бизнисот и креирањето политики. Забележа дека има многу предизвици за остварување на таа цел, бидејќи жените немаат еднаков пристап до ресурсите. Најави дека мастер класови на оваа тема ќе бидат одржани и во другите земји од регионот.

На дводенвниот настан во Скопје учествуваат 50 жени од земјава и регионот кои имаат свој е-бизнис или работат во областа на дигиталниот бизнис, а целта е да им се помогне на жените – дигитални претприемачи да се развиваат и да можат да влијаат врз креирањето политики во соодветните области.

МИА/фото: МИА

Преземањето на оваа содржина или на делови од неа без непосреден договор со редакцијата на еМагазин значи експлицитно прифаќање на условите за преземање, кои се објавени ОВДЕ.

МОЖЕБИ ЌЕ ВЕ ИНТЕРЕСИРА

Дополнителни 345 милиони евра за изградба на пругата кон Бугарија

Редакција

Во јули годишен раст од 11,1% на депозитите и од 5,8% на кредитите

Редакција

Се спојуваат ВИНЕР – Виена Иншуренс Груп и Македонија осигурување Виена Иншуренс Груп

Редакција