еМагазин
Image default
Техно

Истражување: Каде е Македонија во интернет-купувањето во однос на ЕУ?

Резултатите од истражувањето во сферата на интернет-трговијата во 2017 година, спроведено во земјите членки на ЕУ10 и неколку земји коишто не се членки на ЕУ, откриваат дека купувањето преку интернет станува сѐ позастапено, соопшти Народната банка.

Во период од 5 години (2012-2017 година), се забележува значително зголемување на учеството на населението во ЕУ кое купува преку интернет за 13 п.п. и достигнува 57% од населението кое користело интернет во 2017 година.

Слични тенденции се забележуваат и во РМ, каде што процентот на население кое користи и купува преку интернет се зголемува од 5% во 2012 година на 15% во 2017%.

„Сепак, ова ниво е речиси четири пати под просекот на ЕУ, иако 76% од населението во Македонија користело интернет, што е релативно близу до просекот на ЕУ (85%).

Интернет-купувањата забележуваат пораст кај сите возрасни групи. Во 2017 година, возрасната група од 25 до 34 години имала највисок процент на интернет- купувачи во ЕУ (75%), додека во РМ најмногу купувале преку интернет лицата во рамки на возрасната група од 16 до 24 години (29%). Повозрасните лица, а особено оние во возрасната група од 55 до 74 години, купувале многу помалку на интернет, што е особено забележително во РМ каде што нивното учество е минимално (под 5%)“, соопшти НБРМ.

Населението во Македонија купува поретко и троши помалку парични средства на интернет во споредба со земјите од ЕУ. Најголемиот број од купувачите преку интернет во РМ (73%), направиле 1-2 купувања во 2017 година, додека во ЕУ подеднакво учество имаат купувањата во категориите 1-2 пати и 3-5 пати (35%).

Од аспект на видот на стоките и услугите, населението во Македонија најмногу купувало облека и спортска опрема на интернет, додека во ЕУ постои поголема разновидност на стоките и услугите коишто се купувале преку интернет (облека и спортска опрема, патувања и хотелски аранжмани, производи за домаќинство, билети за настани, книги, списанија и весници и сл.).

Населението од Македонија најмногу купувало од интернет-трговци надвор од ЕУ (76% во 2017 година), при што само 30% од населението купувало од интернет-трговци во земјата, што може да укажува на ограничена понуда на производи и услуги од интернет-трговците во земјата.

Во споредба со 2012 година, значително се зголемил процентот на населението во Македонија кое купувало од интернет-трговци надвор од ЕУ, при истовремен пад на купувањата од интернет-трговци во земјата и во ЕУ. Од друга страна, најголемиот процент од населението во ЕУ купувало од интернет- трговци во националната економија (87% во 2017 година).

Сепак, се забележува значителен пораст на населението кое купувало од интернет-трговци во други земји на ЕУ и надвор од ЕУ во споредба со 2012 година.

Според резултатите од истражувањето, најзначајни причини поради коишто луѓето не сакаат да купуваат преку интернет се тоа што сакаат лично да пазарат и да го видат производот, безбедносниот аспект на плаќањето, недостигот на соодветно знаење и вештини за вршење на плаќањата, немањето платежна картичка и недовербата дали купените производи навистина ќе бидат испорачани.

„Оттука, следува дека дигитализацијата на плаќањата изискува и реална неопходност од поактивна едукација на населението, со што би се надминале предрасудите поврзани со интернет-трговијата и би се зголемила довербата во квалитетот, сигурноста и ефикасноста на е-услугите“, велат од НБРМ.

Преземањето на оваа содржина или на делови од неа без непосреден договор со редакцијата на еМагазин значи експлицитно прифаќање на условите за преземање, кои се објавени ОВДЕ.

МОЖЕБИ ЌЕ ВЕ ИНТЕРЕСИРА

Естонската групација Uptime ја презеде македоснската ИТ-компанија GateOne

Редакција

(Фото) Стотици млади девојчиња беа охрабрени да станат дел од СТЕМ светот преку DigiGirlz караванот

Редакција

Промотивна понуда од А1 Македонија: А1 MyKi, детскиот смарт часовник, со намалена месечна претплата и детски тротинет

Редакција